Sequent Plug & Drive EURO 5

SEQUENT PLUG & DRIVE

INSTALATIE  GPL EURO 5  – INJECTIE SECVENTIALA

 

Sequent Plug&Drive este noul sistem de conversie gpl dezvoltat de BRC si prima instalatie secventiala EURO 5 de pe piata. Are la baza sistemul Sequent, dar se caracterizeaza printr-o abordare complet inovativa, capabil sa functioneze cu gpl si cng, construit pentru vehiculele cu pornire controlata. Sistemul este bazat pe o structura hardware solida ce include reductor, injectoare BRC, senzor de presiune si temperatura integrat pe rampa de injectoare si o unitate performanta de control ECU. Inovatia principala este software-ul care controleaza motorul, multumita unor noi algoritmi de control ce permit optimizarea dozajului gazului, printr-o metoda simpla si intuitiva, pentru ca montatorul sa poata obtina usor cele mai bune rezultate. Pentru a obtine o compatibilitate sporita cu sistemul de control al benzinei, indeplinind cerintele OBD, Sequent Plug & Drive are un update de diagnoza al sistemului de gaz si permite comunicarea cu sistemul OBD original al vehiculului.

CONFIGURARE

Reductorul – este capabil sa asigure ajustarea presiunii, precis si stabil in timpul functionarii, cu un timp de raspuns foarte rapid pentru a tine pasul cu schimbarile de turatie ale motorului,  datorita debitului mare, poate alimenta motoare puternice (cu versiunea Genius Max duce pana la 260Kw).

ECU – dezvoltat pe vasta experienta BRC cu sistemele secventiale,  functioneaza impreuna cu o structura hardware versatila si puternica. Propiu-zis, poate asigura o precizie si sincronizare din ce in ce mai buna a cantitatii de carburant injectate, indiferent de conditii, aditional poate fi setata pentru o diagnosticare avansata a instalatiei de gaz, capabil sa indeplineasca norme ce vor aparea in viitor, din partea constructorilor de autovehicule.  Versatilitatea este asigurata de multiplele modalitati de setare, menite pentru a face fata chiar si celor mai exigente vehicule si de posibilitatea de a comunica cu sistemul OBD benzina al masinii.  Criteriul de fabricare urmarit, alegerea partilor componente si testele rigide la care a fost supus ECU in faza de dezvoltare, ii asigura rezistenta chiar si in cazul unei montari defectuoase.

Alta inovatie importanta este cablajul. Sistemul a fost facut pentru a simplifica total munca montatorului. Acesta permite reducerea cablurilor ce urmeaza sa fie conectate la numai 3: cel de alimentare, plusul de contact si cel de conectare a senzorului lambda (optional). Toate celelalte conexiuni necesare (la senzori, injectoare, cablaj de taiere injectoare) se fac prin conectori specifici . Daca este posibil, pentru a adauga functii aditionale, instalatia a fost prevazuta cu cabluri pentru conexiunea la OBD. Unele accesorii de conectare sunt disponibile daca este necesar.

Deasemenea, noul buton de comutare asigura soferului un impact vizual estetic, imbinand functiile de indicator de nivel cu cele de schimbare gaz-benzina intr-un dispozitiv foarte compact. Poate fi montat extern sau incorporat in bordul masinii. Alarma, foarte importanta pentru avertizarea in caz de rezervor gol, poate fi instalata separat, ferita de vederea soferului.

Sequent Plug&Drive foloseste senzori de dimensiune redusa cu conectori incorporati. Acesti senzori permit citirea cu acuratete sporita a parametrilor psihici, legati la motor, imbunatatesc performantele sistemului.

Senzorul de temperatura si presiune gaz – este situat pe rampa de injectoare si citeste valorile exacte ale presiunii si temperaturii gazului. Introducerea sa in rampa evita cautarea sa in compartimentul motorului.

Senzorul MAP cu conector integrat – este un senzor mic si usor, pretabil pentru motoarele cu aspiratie si cele supra-alimentate. Este usor de instalat, multumita dimensiunilor si greutatii sale.

Senzorul de temperatura apa – este instalat pe carcasa reductorului. Permite comutarea benzina-gaz imediat ce sunt indeplinite conditiile necesare.

FUNCTII

Dupa montarea Sequent Plug&Drive, controlul intregului sistem si al alimentarii ii revine lui ECU gaz, care manageriaza prin electro-injectoare, conform cu timpii obtinuti de la ECU benzina, care sunt echivalati in timpi de gaz. Sequent Plug&Drive regleaza in acest fel injectia de gaz, pastrand aceleasi strategii de control ca si ale ECU benzina, optimizand in timp real cantitatea de carburant pentru a obtine cel mai bun amestec, respectand mediul inconjurator si nedepinzand de factori externi (temperatura, compozitia carburantului).

Sequent Plug&Drive controleaza toate fazele functionarii motorului, de la relanti pana la cele mai extreme conditii de functionare, accelerari bruste, pastrand configuratia originala a sistemului in timpul functionarii normale si aplicand imbunatatirile corespunzatoare daca este necesar. Aceasta asigura o compatibilitate sporita cu sistemul original de alimentare al autovehiculului, pastrand practic neschimbat sistemul de diagnoza al fabricantului, dar permitand o functionare optima si in conditii grele. Sistemul functioneaza defapt intr-o “stransa legatura” multumita ECU benzina, corectand in timp real amestecul de aer/gaz, conform informatiilor primite de la injectoarele de benzina pilotate de ECU benzina. Asadar ECU benzina va putea sa indeplineasca sarcinile date de fabricant, cu ajutorul senzorului lambda, pentru a mentine un amestec corect.

Cantitatea de carburant directionata catre fiecare cilindru al motorului, este controlata de electro-injectoarele de gaz  , care permit dozajul gazului, injectandu-l in fiecare galerie de admisie (aproape de locul de operare al injectoarelor de benzina) eliminand riscul rateurilor. Asadar, sarcina ECU-lui este sa evalueze timpii de injectie veniti de la ECU benzina si coreland cu conditiile de functionare conform unor mapari predefinite, sa calculeze timpii de injectie pentru injectoarele de gaz.  Amestecul stoichiometric corect ce caracterizeaza sistemul, depinde de timpii rapizi de raspuns pe care ECU gaz ii are si de reactia rapida si precisa pe care o garanteaza injectoarele de gaz.

Sequent Plug&Drive controleaza taierea injectoarelor de benzina si emularea lor, asigurand trecerea de la un combustibil la altul intr-un mod fin, multumita unui comutator secvential (patentat de BRC) . Functia de recomutare pe benzina in momentul in care se termina gazul elimina discontinuitatea, avertizand totodata soferul printr-un semnal sonor.

In noul buton de comutare, folosit in aceasta instalatie, sunt integrate si functii precum cea de indicator de nivel sau de schimbare gaz-benzina.

Puteti conecta ECU gaz (prin mijloace specifice de comunicare) la un laptop pentru programare si diagnoza si pentru o procedura avansata de setare. Un program de interfata puternic va permite sa comunicati cu ECU si sa interveniti asupra oricarei setari a parametrilor in timp real.

 

ECU

 

-         mircoprocesor auto 16 biti 40MHz   

-         temperatura de functionare: -40° + 105° C

-         rezistent la imersiune in apa

-         conform cu normele auto privind protectia semnalelor

-         voltaj: 8V ÷ 16V

-         diagnoza senzorilor si actuatorilor compatibila  EOBD

-         comunicare si programare cu PC-ul prin cablu K-line

-         suporta protocolul de comunicare KWP2000

-         suporta comunicarea CAN 2.0

-         compatibil EMC

-         suporta pana la 8 injectoare

-         taierea si emularea injectoarelor integrata

-         omologare: R67-01 – R110 – 2004/104/CE

ELECTRO-INJECTOR BRC INO3

 

-         impedanta: 2.04Ω / 2.35 mH la 20° C   

-         temperatura: -40°C ÷ 120°C

-         voltaj: 6V ÷ 16V

-         garnitura: cauciuc pe metal

-         omologare: R67-01; R110

-         putere de alimentare: de la 10kW pana la 42kW/cilindru

SENZOR PTS

 

-         senzor presiune si temperatura gaz  

-         greutate: 22 grame

-         dimensiuni: Ø=24 mm, h=64.5 mm

-         conector integrat

-         temperatura de functionare: -30°C ÷ 130°C

-         omologare: R67-01 – R110

SENZOR DE PRESIUNE MAP

-         greutate: 17 grame   

-         dimensiuni: Ø=22 mm, h=63 mm cu stut furtun

-         presiune: 0 ÷ 2.5 bar

-         conector integrat

-         precizie 1.5 % F.S.

-         temperatura de functionare -40°C ÷ 125°C

-         iesire 0 ÷ 5 V

FILTRU IN FAZA GAZOASA 

-         filtru cu cartus

-         pierderea sarcinii: 35kPa cu Q= 18000 Nl/h aer

-         grad de filtrare: β10≥ 75

-         omologare: R67-01; R110

REDUCTOR GENIUS MB   

 

-         diafragma de tip singur stadiu

-         presiune ajustata: 80kPa, 120 kPa sau 150 kPa

-         putere maxima de alimentare: 160 kW

-         omologare: R67-01

REDUCTOR GENIUS MAX 

 

-         diafragma de tip singur stadiu

-         presiune ajustata: 150 kPa

-         putere maxima de alimentare: 260 kW

-         omologare: R67-01

 

 

BUTON DIGITAL

 

-         mono-buton de comutare SMD

-         Ø diametru exterior 26 mm 

-         Indicator sonor

-         4 leduri verzi pentru indicarea nivelului

-         1 led bicolor (verde/rosu) pt indicarea modului de lucru

Locuri posibile de montare:

-         incorporat printr-o gaura de Ø 23 mm

-         extern, pe bord printr-o gaura de Ø 14 mm si 9 mm adancime

 

 

 

SOFTWARE  

Softul de interfata Sequent Plug&Drive a fost dezvoltat pentru a imbina utilizarea usoara cu unelte puternice capabile sa permita optimizarea vehiculelor care au nevoie.

Conform filozofiei sale, a fost elaborata o procedura standard de autocalibrare ce necesita doar 3 accelerari puternice (la vehiculele stabile) si cateva secunde la relanti pt. autocalibrarea masinii.

Daca vehiculului ii este necesara o optimizare a dozajului din timpul accelerarilor bruste, decelerarilor bruste sau sarcina maxima, sunt disponibile cateva functii usoare si intuitive menite sa aduca cele mai bune rezultate.

 

Sursa: crcgrup.ro

--- Montajul Lunii --- Renault Kadjar TCe 140 GPF

imageimageimageimageimageimage

Contact

Tel/Fax : 0231-58.47.46

Mobil : 0740.98.39.46 / 0733.69.96.34

Email : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Web : www.gazautointernational.ro

 

social